The way you make me feel

Jag anlände till Lund igårkväll efter de sista arbetsdagarna. Tanken var först att E skulle möta mig på centralen och så skulle vi åka tillsammans till hans place eftersom att han nyligen flyttat.  Men mitt tåg blir lite sent och vi kommer fram till att han fixar käk så tar jag mig dit på egen hand...  När man då har träffat en kille som faktiskt jobbar som officer och där karttjänst och ordrar är en väldigt stor del i jobbet så litar jag självklart på hans vägbeskrivningar.
"Hoppa av tåget, gå snett vänster med pressbyrån i ryggen och runda en stor byggnad. Där är en busshållsplats, korsa alltså inte stora vägen. Ta 6an och hoppa av vid... bla bla bla.."
Det hela gick ju smidigare än jag trott från början, men när jag sitter på buss 6 och den åke till dess ändstation och min hållplats där jag ska av fortfarande inte kommit så blir jag lite smått nervös... Jag pratar med busschauffören och han säger att jag kan sätta mig igen..
Det visar dig att karljävel har satt mig på rätt buss, MEN som går åt helt fel håll!   Jag skulle visst korsa den stora vägen och ta bussen rakt över gatan..  Istället får jag en rundtur av andra sidan lund och blir typ 1h försenad...   hmpf...! GRIS

Idag är jag iaf själv större delen av dagen, E är i karlskrona och tatuerar sig, vilket jag inte tänker sitta och glo på. Istället blir det träning och matlagning härhemma, MYS! :)


Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback