Glad tjej!

Åh, så underbart jäkla glad man kan bli av en liten krabat på 4,5 månad alltså!
Dagens hundträning lade jag spår med blodpudding, det längsta spåret som han hittills har gått, bara för att prova liksom. Och han gick som en smäck! Tog godis var 10e meter ungefär och vi fick inte alls samma stando som vi tidigare haft, det här med att han flyter ut, går tillbaka, går framåt, känner lukten av godis bakifrån - vänder om och har sig på det sättet. Nu så bara kopplade han på näsan på en gång och tog spåret raka vägen. Hans utvecklingskurva är så brutalt fin, och jag blir så peppad på att köra på ännu mer!! :)
 
Vi avslutade med uppletande av föremål, det gick sisådär. Vi var ute på en åker där det sprang rådjur kors och tvärs som han tyckte var roligare att titta på. Jag vallade nog av rutan alldeles för dåligt med då han började spåra och tappade fokus. Men jag tog tag i problemet och vi fick iaf ett bra avslut, vi båda har lärt oss något idag. Jag är otroligt nöjd! :)
 
Tidigare idag så fick han iaf följa med till jobbet igen, och den lille har skaffat sig nya bekantskaper. Fick höra att jag inte skulle få ta med honom hem, han kan visst slå på charmen och sköta sig ;)
 
 
Baah, nu är det återigen dags att röra sig mot gymmet!  Chins-träning står på schemat följt av cardio. Imorse blev det en Pw på 70min samt mage. Bra dag!  :)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback