Spår

Hund är nu tränad för idag. Var in en sväng till eslöv och Arken zoo, där gick vi in och hälsade på dom trevliga tjejerna som jobbar. Det är alltid lika roligt!
Sen så åkte vi tillbaka till Örtofta och jag stannade vid kyrkan ungefär för att lägga spår åt honom. Jag är rätt nöjd med honom, eller det är klart jag är jättenöjd med honom - han är ju fortfarande nybörjare men gör hela tiden sitt bästa.
Just nu har vi ju lagt spår med godis i varje fotspår (skitbra för ryggen, går man en bit så känns det ordentligt), men det struntar han i. Han tar typ var 4e. Han blir som en bulldozer i spåret och superexalterad, man märker att han tycker det är jättekul men ibland så bli det för mkt i huvet. Precis som att han vill så mkt på en och samma gång, och han kan liksom hamna på "tvären" i spåret. Oftast löser han det själv och rätar upp sig för att komma åt rätt håll igen, men vissa gånger flyter han ut på sidorna och då får man vara med och korrigera lite lätt så att han inte börjar röra sig bakåt. Men jag tycker att det går framåt för att vara så pass grönt för oss båda! :)
Efter spåret så fortsatte vi på temat att leta föremål, jag trampade upp en "tunnel" ute på åkern som är ca 3m bred och 20m lång. Vi går genom hela tunneln och i slutet så leker vi med en rolig leksak, kastar sen iväg den och springer tillbaka till utgångspunkten. Där släpper jag honom och han ska nu leta efter leksaken. Detta är verkligen en av favoritövningarna och han är skitduktig på det! Han visar sån arbetsvilja och kommer tillbaka till mig för att leka med det han hittat. Stor framgångsfaktor på föremålsintresset :)
Tror till och med "illern" är nya favoritleksaken. Gammal krage till en jacka och ett gammalt koppel funkar superbra! :)

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback