Seg

Efter att ha varit ledig sen i julas så började jag nu jobba i måndags, och jag måste då säga det att efter tre arbetsdagar så är jag helt körd. Det är inte direkt ett fysiskt krävande jobb eller så, men jag blir ändå sjukt trött. Kan det vara för att man är förslappad eller liksom ovan vid det här med att passa tider osv?
 
Nåja, igår var jag ledig och idag likaså. Igår så kände jag inte för att göra någonting alls. Blev en promenad på morgonen (tur att man har hunden). Men sen resten av dagen blev bara till att ligga på soffan och kolla tv. Fick ett ryck på eftermiddagen och städade undan innan det var dags att åka och träna å hämta Erik. Hade planerat att köra ett rygg/axel pass på P7s gym medans jag väntade på karln, men han var själv redan på gymmet när jag kom, mådde heller inte särskilt bra så han ville hem så fort som möjligt. Jag la istället om passet och körde olika övningar med kettlebells i 20 min. Det tog ordentligt bra, man får upp flåset och det känns idag!
 
Har funderat på det här med spänningar osv i kroppen, kiropraktor vs naprapat. För ca 1,5-2 år sen var jag till en naprapat för att få loss alla spänningar. Hon som behandlade mig sa att det var dom värsta spänningarna i nacke och axlar som hon stött på under hela sin karriär, den ni! Men seriöst, tänk vad vi soldater utsätter oss för egentligen. Bär en berghaus på 40kg i ett par mil och jag lovar att man bli några centimeter kortare. Och den satans vapenremmen som ligger precis på nacken på det, inge vidare. Så jag börjar känna i kroppen att det är dags igen, och nu när man börjar komma igång med träningen efter skador osv så vill man förebygga så mkt som möjligt. Därför bokade jag tid hos en kiropraktor, får se hur det funkar. Ska iväg innan jobbet på torsdag, skönt!
 
 
 
Nu är det väl dags att ta tag i dagens träning också. Tjohejs! :)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Trackback