Spring is in the air

haha, sitter här och småskrattar lite för mig själv, Cingo ligger nedanför mig och drömmer något. Snarkar som en traktor gör han med. Gullevovven där :)

Hela helgen har jag haft såndär rastlöshet blandat med massor av energi i kroppen, har haft riktigt bra träningspass iaf, det känns vill jag lova. Men jag blir sådär jobbig när jag är ledig för länge, jag klarar inte av att inte ha nåt att göra. Soffe lånade ju bilen i helgen med och drog till Borlänge, vilket resulterar i att jag blir låst, tar mig inte ut till stallet eller nån annanstans heller för den delen. 
That sucks!

Då blir det ist så att man börjar tänka, och dom som känner mig vet hur det kan sluta. Jag tänker rätt mycket och överanalyserar saker väldigt lätt ibland. Det är även min partner in Crime JP jäkligt bra på. Under vår promenad gick vi och diskuterade kvinnans roll i samhället.
Lite rolig kuriosa som hon berättade för mig: - visste ni att tighta pennkjolar och höga klackar var till för att begränsa kvinnans rörelsemönster i det sociala rummet?
- Biografer och shoppingcenter uppfanns även för kvinnan, det var till en början de enda ställena där hon var självklart accepterad på och kunde visas upp som männens trofé.        Det är ju helt galet! 
 En annan rolig grej som Sosso berättade var att kvinnor som har höga klackar oftas ses som attraktivare i en man ögon. Varför? JO, för att för så längesen som på grottmänniskornas tid så var det en parningsposition! Att kvinnan liksom trippade på tå och visade rumpan typ. 

Tänk, det som jag älskar så himla mycket - mina skor- hade för mig i ett tidigare liv varit till för att begränsa mig. Då är jag glad att dom gamla gubbarna inte kan se oss tjejer shejka ass i våra skyöga klackar och leva litet ändå! De hade nog satt hjärtat i halsgropen. Jag hade gillat det.





Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback