Legendary

Ja, vad har hänt? Madeleine Har gått och blivit ny ordförande för NVK , nätverket för kvinnliga värnpliktiga. Jag kanske var den som var mest emot dom här mötena från början och liksom vägrar sätta mig i ett fack och bara räknas som tjej istället för en soldat och en i gruppen. Men sen när man väl inser att alla tänker inte Likadant och vi är faktiskt kvinnliga soldater med en majoritet av män runtikring oss så kan man förstå vikten av ett nätverk för oss minoritetsgrupper. Om man inte gör det för sig själv så gör man det för andra, enligt mig! Jag tycker själv inte att just jag behöver ett sånt här nätverk men jag vet att andra gör det och behöver oss som finns där istället. Det känns faktiskt bra att göra något för någon annan. Och sen är ju inte jag rädd för att säga vad jag tycker heller, och det ser jag bara som en positivt när det handlar om att ta tag i saker! Jag ser detta som ett ärofullt uppdrag och det ska bli extremt kul faktiskt! Första uppgiften kom då igår när det var regementsnämnd i Göteborg. Jag och massa andra förtroendevalda från regementet ner till plutonsnivå åkte iväg. Dagen var extremt givande och väldigt intressant. Att sitta med massa överordnad och verkligen inse att dom lyssnar och tar åt sig av det vi säger för att kunna förbättra vissa saker skapar ju ett förtroende till våra chefer. Jag är verkligen helnöjd med dagen! :)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback