Solsken

Upp runt 7 imorse, på med ridkläder och ut mot stallet! Strålande solsken och en glad häst, kan inte bli bättre :)  Julle fick sitt morgonhö innan vi begav oss ut på en ridtur. Det som är så roligt med att rida på nya vägar är ju det att allt verkligen blir galet farligt. En ensilagebal är en alien, en brevlåda är ett troll, soptunnan ser nästan ut som ett hungrigt lejon och alla snöhögar är hästätande högar. Kul ? Jo, för min som får sitta på men Julle tror jag hade hjärtat i halsgropen hela tiden. Stackarn!  Vi mötte även massa kossor efter vägen och nyfikna hästkompisar i hagarna. Om ni tror resan slutar där så var det bara förspelet! Vägen som vi måste rida på för att ens komma nånstans löper paralellt med järnvägen, och tror ni inte på fan vi prickar att komma ridandes när tåget susar förbi? Jag var dock lite förberedd på det eftersom att tåget lämnar köping och går mot Sthlm halv 10, så det fanns ändå i bakhuvet. Jag förberedde mig på lite krumpsprång i luften, men icke sa nicke. Okej, han vände på ett öra, men mer var det inte.
Det är då man blir jättestolt över pållen och klappar och berömmer och tror att det värsta var över, istället kommer en stor grävskopa på vår trånga väg. Jag tänkte "äsch, det här ska väl funka" och rider in på mötesplatsen. Grävskopan kryper fram lite försiktigt och istället tar julle ett språng till vänster, ett till höger, några varv runt runt och lever loppan, den där grävskopan var extremt farlig när den står där med avstängd motor för att vänta in oss. Ja, självklart, såna där mördarmaskiner vill ju så gärna äta upp bruna hästar som heter Julle.  =)

Efter stallet blev det iaf en löptur, ikväll är det jobb så hinner inte med att få sällskap av JP och PH. Riktigt skönt var det att få komma ut i solen. Bättre än våra kvällsturer som är isande kalla, isch!
Nu blir det till att fixa lunch och så kommer fredd och polly hit som sällskap! 


You are my only sunshine ! ;)    Pusss !



Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: -L

Fin blogg! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback