Lördag

Den här dagen har hittills varit helt kanon!  Klev upp 7.15 imorse, fixade iordning mig och drog iväg till stallet. Mötte upp Kattis, Sanna och Sofie där. Sanna och Sofie skulle följa med mig och Kattis en liten sväng bara för att sedan vika av och vi skulle fortsätta på vår 60km runda. Dock blev det inte så. S&S tappade vi rätt tidigt och när jag och Kattis kommit ca 7 km började Bonnie kännas lite knasig. Inte alls bra, beslutet togs att Kattis pappa fick komma och hämta hästen och Kattis, istället skulle jag rida Vivan första slingan själv. Det var andra gången jag red denna häst och det tog mig ca 2 mil för att komma underfund med hur hon funkar, det är ju inte en kalaslätt häst att rida må jag säga. Men när man väl kommer till den punkten att man förstår varandra, ja då är det nog en av dom roligaste hästar jag någonsin provat på! Första slingan blev ca 32km och vi snittade 13,6km/h. Kändes som ett bra tempo.
Väl tillbaka i stallet tyckte Kattis att jag skulle få rida andra slingan med, och lykligare kunde jag inte bli över det ! =)
Först bjöds det dock på lunch, massa gott med spaghetti och köttfärssås, riktigt så lyx är det ju inte på en tävling.

Andra slingan påbörjades och Vivan kändes från start helt underbar, sprang på lång tygel och kändes helt avslappnad och harmonisk. Jag blev så glad! Kattis kom och mötte upp för hinkning efter ca 47km ridning, (Tur för mig måste jag säga, jag hade glömt vätskebältet i stallet).  Får även en hinkning efter 57km. Kalas!   Slingan blev 3 mil och vi höll ett snittat tempo på 14,6km/h.  Riktigt bra faktiskt! Även om det gick lite fortare än planerat så kunde det faktiskt inte ha blivit bättre, Vivan fick gå i det tempo som hon kändes fin i och som även jag tyckte kändes rytmiskt och avslappnat. Är så himla nöjd! Var så sjukt kul att få prova på att rida henne ordentligt och verkligen få känna på vad det är för material till häst som hon har. Det gör att man även kan förstå häst och ryttare bättre som hinknisse sen också, så nu är jag en erfarenhet rikare och endorfinerna sprudlar i kroppen!  DUKTIGA HÄST!    Och tack Kattis får lån av duktig häst :-) 


Nu väntas en löptur med PH och älskling, jag kommer dö rätt hårt men min alldeles egna PT pushar mig till max. Hon är bäst!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback