Fredag 26/3

Lunchtid, dags för vår lunchjogg ?   jag är inte taggad alls, 5km rundan står på schemat och frågan är om jag verkligen orkar. Jag kommer nog dö, iaf i huvet. Men, jag kan ju inte svika min älskade PH's förtroende för mig nu när hon är uppe i sälen och skidar runt. Bara till att dra på sig tightsen, snöra på sig skorna och dra ut!  Man mår ju bra efteråt iaf.  :-)

Igårkväll var jag och syrran ute i skogen på kvällspromenad med Cingo. Kommer gåendes där med honom och framför oss ser vi ett gäng som står med några hundar. När vi går förbi så stoppar paret och och bara liksom "ååh gud vilken fin hund ni har, vi har en exakt likadan, och hjälp vad lika dom är".    Vi ba jahaaa, men tack tack typ. Så börjar hon prata och fråga hur gammal han är, vi svarar som det är och berättar att vi bara haft honom 2 veckor. Hon berättar att deras hund är lika gammal och sen frågar hon "men är det birk, ? "  vi ba ; " neeej, han heter cingo" . Då skiner dom upp båda två och blir helt glada, dom berättar att dom har hans syster och ropar in henne. Och vilken fin tjej, hur söt som helst. Och dom ser ut som exakta kopior av varandra. Hon berättade att hon har massa bilder på killen som valp också. Så fick jag reda på att min gamla klasskompis mamma har hans andra syster med och hon ville jättegärna ses igen för att låta vovvarna träffas. Självklart tyckte vi, himla roligt ! : )



Nu vill jag ha ikväll, kommer bli bäst!  FEST och massa andra trevligheter på hög nivå ! ;-)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback