AJ !

Såhär kan man beskriva dagens ridtur : Först tappade Vivan en sko. Sen tappade hon en Madde. FAN; det var en gren i vägen.  :P 
Nej, men vi red i skogen, skrittade lugnt och så. Sen var det ett stort träd som hade fallit ner på stigen.  Precis när jag upptäckte det så styrde vi in på en liten avtagsstig som löper paralellt med den stora. Där är det istället en björk som liksom halvhänger över stigen, jag hinner inte bromsa hästen och tänker istället att jag ska ducka. Men det gick ju sådär, den tog först i hjälmen, och trädet var såpass stort att det inte vek sig heller, och istället gled det ner mot halsen. Av ren reaktion släpper jag bara hästen och grabbar tag i stammen på trädet och ska lyfta det, men det flyttar sig inte allt. Och vivan fortsätter framåt. Medans Jag, på nåt jävla vänster rullar bakåt och gör en volt för att landa på alla fyra med knäna i backen. Snacka om smidig vändning i luften, fattar själv inte hur det gick till!   MEN, till råga på allt så landar jag bland massa jävla brännässlor och bränner hela armarna, det gjorde ju inte katastrofont men det svider lite. Usch.
Roligaste är ändå att Vivan fortstätter några meter fram, stannar, ställer sig och kollar på mig, sen bara helt coolt ställer sig hästen och kissar. HA HA HA ! Så jävla tippat alltså.


Annars så var turen galet mysig ! Tack för fint sällskap :)



                                   

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback