kallt

Jag kan fortfarande inte fatta att det är så jävla kallt härhemma. Idag har jag fixat lite grejs, sopade fram bilen och var iväg och tankade den imorse. Sen drog jag iväg och solade en snabbis, tänker fan inte låta brännan försvinna på en gång.  Iaf, runt lunch så åkte jag ner och lämnade micrizen till Crille som ska hjälpa mig att fixa den. Tydligen har handbromsvajern rostat sönder så han fick ta loss hela skiten (som jag fattade på hans förklaring iaf) ,  jag är inte så insatt med sånt.

Mötte upp Sebbe efter att han varit och solat, gick då till City gym och bokade in en tid på en gång. Jag orkar inte träna på Nautilus längre, det är bara för tråkigt där. Blir deprimerad av att tänka på det stället. Jag behöver en nystart, ska iväg redan kl 9 imorgonbitti. Jag har så mycket funderingar och tankar kring träningen som jag bara måste få svar på. Jag hatar det där när folk säger att dom ska börja träna direk efter Jul och Nyår och börja sitt nya "nyttiga" liv. Jomentjena likom, kör som idioter första månaden, kanske andra med och sen tröttnar dom. Jag vägrar ha det så iaf, jag vet hur jag vill ha det. Jag vill lägga upp ett schema för hela kroppen, veta exakt vad jag ska göra och hur ofta. Men mest av allt vill jag komma in i det rätta tänkandet med träningen överlag, jag vill komma ur den förrädiska comfort-zonen som så många fastnar i! Det är hemskt, jag vet ! Och det är den som är jävligt jobbig att ta sig ur, men samtidigt så när man kommer ur den zonen är då man kommer se resultat och kommer kunna förbättra sina resultat ordentligt.
Vad jag menar med comfort-zone är det där stadiet du känner att du kan jobba länge och intensivt i, t.ex om du är ute och springer. Jag vet exakt vart min zon är, jag har ett visst tempo som jag väldigt gärna vill hålla, det känns bekvämt helt enkelt. Men för att komma ur den måste jag öka mitt tempo och då kanske jag inte orkar samma sträcka exempelvis. 

Efter det iaf så drog vi iväg till Big Inn, Sebbe hittade ett par extremt snygga tröjor och en skjorta. Han köpte väl lite mer småskit med, massa piller och dylikt. Samma sak som jag ska prova kan jag säga! Sjukt bra tillskott både för hår/naglar och hyn, alltså sebbe är ju sjukt brun bara genom att ha ätit dom där tabletterna och solat lite solarium.  Det var så roligt inne på affären när han frågade om dom där tabletterna , sebbe säger liksom att : " aa, men jag har provat dom här och jag tycker inte att dom har hjälpt nåt alls, jag vill ha några som jag blir brun av", 
Kvinnan kollar på Sebbe och mig och baa : "alltså , har ni sett er själva i spegeln eller?"  Vi fattade typ ingenting, även om andra ser det så tror jag man blir brun-blind själv (som johanna så fint uttrycker det).  Syns nog bättre i verkligheten med, men men whatever. Jag är glad och Sebbe är glad ;D


nu ska jag nog ta och fixa lite härhemma, ikväll blir det promenad med gänget. Puss !



Beyonce, Lady Gaga - Telephone




Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback