Home sweet home

Surpriiiiise !  Vi är hemma igen! Vi bokade om våra biljetter redan i december så att det har varit planerat ett tag, dock ville vi överraska alla däremma. Vilket vi lyckades rejält bra med måste jag säga! 
Thomas och Lurken kom och hämtade oss på Arlanda, tack pojkar! Till att börja med så trodde jag nog att jag skulle dö av köldchocken, fysatan vad kallt det var! Jag tycker vi hade kallt i CH  med 20+ liksom.  Jag är nog inte någon svensk viking after all...

Iaf, vi försökte catch up med allt gossip som har hänt i vårt kära lilla köping, inte mkt med andra ord. Sedans så styrde vi kosan mot 7eleven och köpte svenskt godis. DJUNGELVRÅL, min favorit!! Så jävla gott var det!
Efter det åkte bilen mot munkens, Johanna P ringer när hon är utanför och säger nåt till sina päron om att dom ska gå upp och typ föra över pengar åt henne,  så hennes pappa stormar upp där yrvaken.
JP säger då "papu, öppna dörren" , 
han säger med finsk brytning " men johanna, vad pratar du om??"   
JP : " ja papu, jag är hemma"   (typ, hela konversationen var på finska så det är lite hard for me att översätta som ni säkert kan förstå).  Sedan följdes det av lite snyftningar, garv och stooora ögon från Irma och Timpas sida. Ett kärt återseende helt enkelt !  : )

För min del gick det nog lite vildare till, inne i Köping så packar vi ur bilen och boysen åker hem igen. När jag står därnere så ringer jag sofie som ligger och sover:
Soffe: Hallåååå ?
Jag : Du, kan du kasta ner nyckeln ?
Soffe: Madde skärp dig, jag ska upp till skolan imorgon, driv inte.
Jag : Men fan det är fett kallt öppna nu.
Soffe : Vafan pratar du om, jag sover!!!
Madde : Men jag står härnere, kan du öppna? Skynda!
Soffe : ÄR DU SERIÖS ?! Är du hemma ???
Madde : Jaaaaa, jag står härnere, kolla i fönstret!
Soffe springer till köksfönstret sen hör man skriket. : Whaaaaaaat ?! Danne, dannne , danne madde är hemma!!!  Hon står härnere, MADDEEEEE!! 
Madde : HÖHÖHÖ

Efter det kommer både syrran och danne ut på balkongen, båda två yrvakna och helt chockade! Syrran kastar ut nyckel och jag kommer upp med alla fetingväskor och möter danne och soffe i trappen, KRAMKALAS kan jag tala om. Sofie både skrattar och gråter medans hon ringer mamma som är på jobbet, även hon blir helt chockad och till och med åker hem.  Det var så jävla oslagbart att se alla deras miner, helt jävla underbart! Vet inte hur länge vi satt uppe och bara pratade, massa mys! Roligast var fan när jag och sofie jämförde brännor, hah min syster är en snögubbe och jag en pepparkaka.  Hur jävla awesome är inte det!  ;D

Igår blev det iaf massa mys, träffade drita och sarre ett tag,  likasjukt som vanligt. Man ska aldrig bli förvånad med dessa brudar, haha ! Sen kom fredd och hämtade oss och vi drog hem till engströms för att äta mina begärda Köttbullar med potatis ;D BÄST!

 Nu ska jag iväg till min älskade bror och Petra, dricka svensk kaffe igen faktiskt.  Och checka in huset, har inte sett hur det blivit ju. Det blir awesome!  PUSSSS

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: ida

BÄÄÄÄST , FYFAN VAD JAG SAKNAR DIG!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback