Onsdag

Okej, dålig uppdatering. Har varit för seg för att hänga vid en dator överhuvudtaget. Sorry.

Måste börja med ett fett grattis till världens bästa syster som har tagit körkort ! iiih du är bäst!   ;D


Igår blev det en ridtur på Jullisen upp i skogen, så mysigt med all snö ute. Även om jag är grymt trött på den nu faktiskt. Det får räcka känns det som, och ändå är det inte över än. 
Efteråt så följde jag som sagt med Kattis på träningstur, hon ville få ut båda sina pållar på en lite längre tur så självklart ställer jag upp. Fick rida underbara Bonnie, kan man göra annat än att förälska sig i den hästen ?  Nej, jag tror inte det.  Turen blev 24km och vi red på 2h.  Båda hästarna var KALASfina verkligen och bara rullade på som att det inte vore nånting, det är ju bara bäst att få se sånt.    =)

Helgen var ju oxå rätt så speciell, helt galen vore nog rätt ord!
Lördagen skulle vi iväg till västerås för feeet fest på Å2. Innan tänke vi förkröka hos Sebbe.
Vi tar bilen och sofie ska in på Nyckellivs medans jag och Ida sitter kvar. När sofie är därinne så kommer en tjej springandes med en man hack i häl. Tjejen ser livrädd ut och killen mer än galen. Hon springer iväg från honom och han får då ist syn på min bil och börjar gå mot oss, jag reagerar genast med att låsa dörren och i samma ögonblick kastar han sig på handtaget och försöker rycka upp den. Jag och Ida fattar noll och tycker bara han är allmänt cp, ist höjer han handen precis som att han ville slå in rutan och bara skriker åt oss att fortsätta åka. Jag börjar då rulla lite långsamt och istället kommer sofie ut från kiosken. Det enda jag kunde tänka var bara att vi måste hjälpa henne. Killen börar gå mot henne och hotar med att slå och mörda henne och shit, sofie kutar in på kiosken och får hjälp av mannen därinne,  jag skriker bara åt Ida att hoppa ut och hjälpa henne medans jag ringer polisen. Istället hoppar snubben på Ida, tar tag i henne och hotar med att slå henne. Jag har då hunnit parkera bilen, ringt polisen och har dom i telefon. Samtidigt kastar jag mig ut ur bilen och springer mot Ida och skriker åt killen att släppa henne.  Självklart hamnar Ida i chock, inte så konstigt ! Killen släpper henne till slut iaf och börjar bara gå därfrån.   Jag sa åt sofie och ida att stanna med kioskgubben och jag följer ist efter cpmannen. Tänker fan inte låta den idioten komma undan!
När vi gått genom hela parken och kommit fram till tunadalsgatan precis utanför dom rosa höghusen så får han se att jag följt efter honom, ist ska han då börja slåss?  Idioten utmanar mig och jag försöker bara hålla honom på avstånd. Istället början han klä av sig, mer och mer ! Till slut är snubben näck, helt näck ! Alla kläder och underkläder, skor , rubbet!    Då har även Ida kommit till mig med.  Vi börjar nästa garva till en början liksom eftersom allt är så sjukt !  
I samma veva kommer ett par med ett litet barn i pulka och går förbi, killen springer ikapp dom och för mig ser det ut som att han slår till barnet i pulkan. Han liksom böjer sig ner över ungen och vevar till med armen. Jag kunde knappt tro mina ögon, helt stört !  Det nästa som händer är att killen skapar trafikkaos och kastar sig upp på motorhuven på en bil och ligger där och slår. Fortfarande helt naken...    :S
Det dröjer sen inte så länge tills polisen kommer till platsen och kan ta in honom.
Vi träffade även på tjejen som han hade jagat tidigare och hon berättade att han bara hade hoppat på henne och dragit henne i håret utanför hennes hus ? 
Dagen efter är det massa samtal med polis och vi lämnar vittnesmål och diverse.

Men fortsättning på lördagskvällen blev iaf förfrök hos sebbe, lite annorlunda att ha den historien på förfesten ;P men men, vad som helst kan hända!  Sedan gav vi oss av mot västerås, HUR JÄVLA KUL SOM HELST !  Gayfest på Å2, och draget !  oh lord, kul att vi träffade massa fina köpingsfolk oxå, alltid lika kul :)   


Idag blir det träning och chill, det snöar nu igen så jag kan väl tänka mig att det blir jobb imorgon.  Money, money, money,  jag klagar inte ! ;)


Gammal kärlek rostar aldrig  :)   

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback