Dagens äventyr.

Ja, svamp-plockning tror jag är vår nya nisch. Eller ja, min nya nisch. Johanna är redan en otroligt rutinerad svamp-plockare (enligt henne själv). Jag och min partner gav oss ut i Tränstas stora skogar utrustade med ett par påsar och ett friskt humör. Vi såg fram emot att plocka massor av svamp och samtidigt få en dagsmotion på köpet.
Hur var det här med att hitta svamp nura ?
Jo, kantareller växer i typ söderläge kom vi fram till.  Ja, bra. Men hur hittar man då söderläge om man är två klyftiga blondiner ute i stora skogen ?
JO, det ska jag tala om. Man letar efter en myrstack. Och om man inte hittar en myrstack då ?
Ja, då ska man kolla på grenar på exempelvis granar och tallar, dom stora grenarna växer åt söder. Så istället för att leta svamp på en gång går vi hetingar ute i skogen och luskar efter mystackar och stora grenar. Detta ser bra ut kom vi fram till, och huxfluxx så hittar jag en gul svampjävel ! Herrejesus, 3,  hela 3 st kantareller !
Överlyckliga och taggade som fan går vi längre in i skogen, trasslar in oss i nåt jävla snår. Kommer ut i en barrskog igen och hittar gryyyymt mycket fårticka och trattkantareller  ! Sjukt bra smultronställe. 

Under vår svampdag kom vi även fram till att man kan bli något som heter svampkonsult och svampexpert. Men vad såna gör visste vi inte riktigt, vi tyckte bara att det vore soft och kunna vara typ ute i skogen hela dagarna och leta svamp. Iaf när det är fint väder, fläktar lite lagom och om man hittar mycket svamp dvs. Annars skulle det nog vara rätt sugigt.


Gropen/gruvan i kolsva fick sig även ett besök utav oss idag, mysigt !


Johannas extremt fina super mario tofflor som jag bara var tvungen att prova !



Första svampen för dagen !


"Här ska vi igenom"



Och här kom vi ut ?



En del utav dagens fångst. : )



Johannas extremt fina svampkoloni !


"okej madde, det kan vara vi som körde öven den här snaken " 
"so ? , hoppas den led !! "



Mysiga gropen !

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Jummy

Tja snygg! Fan va sexig du e på alla bilder. Älskar fylligheten i "super-mario-tofflorna". ggrr

Postat av: madde

stabilt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback