8/9

Det här med att fatta beslut som kan förändra ditt liv låter lite drastiskt. Men nu har man ju kommit till en punkt i livet där det är dags för det. Hur vet man då vad som är rätt ? Ska man följa magkänslan, eller ska man göra det som man tror är rätt ? Och som många andra kanske propsar på men du ändå är en smula tveksam till.
Jag vet faktiskt inte, men jag väljer nog den där magkänslan. Jag lär hellre av mina egna misstag än följer den säkra vägen och går i någon annans fotspår. Jag tror att det är det enda sättet för mig att mogna och utvecklas som person.

Jag vet vad jag vill göra just nu iaf, jag vill göra värnplikten och jag vill göra utlandstjänst. Det är mitt mål och just nu är det om jag fokuserar på. Det är något som jag har valt helt själv utirån erfarenheter och känsla. Och därför tror jag att det blir rätt.

Samma sak när det är dags för att plugga sen, jag tror att det är lätt att påverkas av kompisar som bor i andra städer att välja skolor. Men det gäller samma där att tänka tll ordentligt så att det blir riktigt rätt för just mig.  Jag är bara glad att det inte är prio1 just nu iaf. För att välja skola/utbildning är väl ändå det största problemet.

Vi får se vart livet tar mig och vart jag hamnar, kvar i köping blir jag inte iaf : )

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Ida

stå på dig, du lyckas med allt du tar för dig, man måste våga chansa för att komma någonstans i livet!

älskar dig <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback