Underbara dag !

Imorse vaknade jag till ljudet av en kaffebryggare ute i köket. Det var min pannkaksmamma Johanna som var i full gång med att fixa frulle efter att ha varit på jobbet.
När jag kommer ut i köket inslingrad i täcket utbrister hon :"neeeej, kom du upp. Jag har ju inte hunnit servera dig din frukost på sängen" ! .
Aaah , min lilla gosmurv, hon är allt för söt hon. Hon hade gjort iordning en extremt grön och nyttig smörgås och en kopp kaffe till. Helt underbart !!


Efter frukosten blev det en sväng till banken, bokade tid till imorgon. Ett halvhjärtat besök på gymmet hanns med och en promenad likaså. Sedan for det iväg till stallet för min del .
Och HERREJÄVLAR säger jag bara. Jag är så glad. Ni vet att när man rider och precis allt bara klaffar, allt som man haft lite småproblem med tidigare bara funkar och det funkar ytterst bra.
vi tränade massa igångsättningar och jag tänkte mycket på att hålla koll på min egen sits och mina händer som jag vet kan flänga överallt. Och så tänkte jag på vad Lella sa i söndags på träningen : "madde öva på att sitta ner i traven, skumpa hur mycket du vill bara du sitter ner".  JAG SATT NER ! Och extremt bra gick det ! För julle tror jag att poletten verkligen trillade ner med att han skulle korta sitt tempo så att jag fick balans med, ALLT gick så jävla bra. Jag satt och satt, och satt, och satt ! och det var roligt !! Blev ju helt sentimental själv för sjutton !
Var till och med tvungen att skicka iväg ett sms till sanna och berätta medans jag fortfarande satt på hästryggen.
Och efter det travade vi ännu mer och jag bara satt, Och julle bara gick som en klocka. Stadigt, mjukt, lugnt och helt , helt underbart !!


Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Mamma

Reservmamman Johanna =o) . Vi har inte två vuxna döttrar utan tre stycken. Ni förgyller våra dagar. Vad skulle vi göra utan era rop, skratt och trams när ni är tillsammans.... Älskar er alla tre


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback