Stockholm

Yes, i ferdags styrde vi kosan mot stockholm jag och min Fredd. Det skulle hållas kriterieauktioner och vi skulle vara där som handlers och visa 3 hästar för dagen. Allt gick faktiskt jättebra, fick alla 3 sålda och ägarna tjänade typ 150 tusen sisdär för tre stycken 1 åringar !
Det sjuka var att dagen före hade en häst blivit såld för 700 000 kr  !  En 1 åring, som inge gjort ett jävla skit ! :O Det är sjukt. Jag fattar inte hur man kan lägga dom pengarna på ett sånt osäkert kort, bara för stammen liksom. Helt otroligt. Folk förstår inte vilka pengar det rör sig om i hästvärlden.

På kvällen drog vi iväg till vårt hotell, Freddies mamma hade varit helt underbar och sponsrat oss med en natt på Scandic hotell. Där gjorde vi oss iordning och väntade på jenny, min sötis : ) Efter att hon kommit drog vi ner till hotellbaren, drack vin och snacka massa skit ! Helt underbart ! Måste bara säga att jag är sjukt mycket kung på biljard !


Lördagen blev som sagt inte lika rolig, en häst kördes upp till oss som vi skulle visa. Mötte upp och lastade ur. Och vilken ståtlig en ! Så sjukt fin kille !
Vädret var istadigt och växlaade hela dagen mellan blåst och regn. Det sög kan jag lova. Tror vi förfrös både fingrar och tår. Och till vilken nytta ?  Efter en dag med massor av spekulanter på vår häst, cpigt väder och väntande på auktionen så kommer ägarna och säger till oss : "nej, jag tror vi behåller hästen. Han är så söt".
Så vi har alltså stått en helt dag, till vilken nytta ? För att ägarna ska kunna ta med sig hästen hem igen. Ja precis, helt sjukt !
De beslöt sig iaf för att ta in honom till auktionen bara för att få se hur mkt folk ville bjuda. Och titta, dom hade fått 110 tusen för hästen men dom vill behålla den för att den är söt ! Det var första gången dom träffade sin egna häst oxå ! Förstår ni att man blir helt galen då ? hela dagen åt helvete. Fuck säger jag bara.  Usch usch usch !!!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback