Sen tisdag kväll.

Idag har det varit massa jobb,  jobbmöte med alla assistenter och lite prat.
Har gått bra idag tycker jag, blev även en tur med sanna/Julle och jag på Glimten. Nu har jag lärt mig att den hästen kan vända på en 5öring vill jag lova. Och nej, det är INTE roligt när man är tvungen att få erfara det själv. Det hade räckt med att någon talade om det för mig bara så hade jag nöjt mig. Men glimten ville allt visa mig det själv.
 Vi kommer travandes på skogsbilsvägen och båda hästarna blir heta som ånglok när dom får gå tillsammans. Då kommer sanna på den briljanta idéen att vi rider åt varsitt håll så att jag kan låta Glimten springa av sig lite och hon kan jobba Julle i traven.  
Det låter superbra tycker jag, vi sticker iväg åt varsitt håll och vi tar en harmoniskt galopp. Det går verkligen inte att beskriva hästens galopp, den är helt otrolig ! Man bara smälter ! 
Och när det blir så, att man smälter det vill säga så kanske man inte är förberedd på "kast-åt-sidan-i-90grader-med-madde-på-ryggen".  Nej nej,  glimten kommer i en rullande galopp och tycker väl sisådär att han ska in på samma väg som vi kom ifrån och göra ett tvärkast i 90grader rakt in i skogen. Eller ja, först rakt in i en gran som gör att jag får granbarr i hela arslet, och SEN rakt in i skogen igen. Det tyckte han var skitbra,  jag tyckte det var mindre bra faktiskt. Det gjorde ont i rumpan av granbarren, och jag tror att det var där jag slog i svanskotan som jag beklagade för Sanna senare.


Har även haft tid för klubbmöte i klubbstugan som ligger i Järlåsa (?) utanför uppsala. Första gången jag var med dit, och TUR att jag åkte med Kattis för det finns inte en chans att jag hade hittat den där kojan mitt ute i skogen i det becksvarta mörkret annars ! Herregud säger jag bara.   Det blev iaf lite snack om Lag-SM nästa år som vår klubb kommer anordna. Vi pratade lite allmänt om hur man kan lägga upp tävlingsplatsen på bästa sätt och även om det här med sponsorer, det blir till att kolla upp det mer ! : )


Jag längtar till imorgon ! Puss på det :)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback