Det blev pannkaka !

Johanna aka Jipe, Pöhj, smurvel, rövsvetten osv osv, mött upp mig igår efter jobbet för att dra Ullvirundan. En rask promenad på 1,5 kl 22 på kvällen liksom. Vad hände ? Jo, motivationen var på topp helt enkelt.
Under vår promenad diskuterade vi både det ena och det andra. Bland annat grejen att vara självständig.
Ingen av oss kan förstå att man vill flytta ihop med sin boyfriend när man är 18-19-20 liksom, och plus att det är första gången man flyttar hemifrån.
Vill man inte längre kunna känna sig självständig  ?  Varför gör man då det ? Tänker man på den ekonomiska biten ? Eller tänker man inte alls ?
För vissa kanske det funkar jättebra, ett tag. Men oftast så håller det ju inte om man har för fort fram och brådskar allting.

Nej , och inte heller kan vi fatta att man VILL skaffa barn i den här åldern heller utan utbildning och jobb. Alltså varför ? varför varför varför ? Jag kan inte förstå det, varför bli "vuxen" fortare än vad man behöver ? Det är ju knappast sannolikt att förhållandet kommer hålla heller när man träffas så ung och har bråttom med allt. Och då sitter man där, 20 barre och ensamstående, ingen inkomst och lever på bidrag !
Sen självklart ska man ju respektera att alla är utav olika åsikter, det är klart. Men jag är mer av den åsikten att jag vill inte skaffa barn såhär ung och sen känna att jag aldrig levde mitt ungdomsliv och börjar ränna på krogen när jag är 40 barre och det är dags för mina ungar att springa ute ! nejtack, det ska mina kids inte behöva vara med om.
Mycket ånga blev det iaf under vårat samtal, var det inte dimman som tätnade runitkring oss så det ångan vi ångade ut över alla I-landsproblem!!!


Efter promenixen övertalade johanna min smurvel mig att sleepa över hos henne, eller ja, hon behövde inte direkt tjata. Väl hemma bjöd hon på sina pannkakor, men KAKAO i !! Sjukt gott ! Hon är nu min nya pannkaksmamma !!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback