Rambo med lövblåsen

Yes, Madeleine "Rambo" Engström.  Remember my name bitch ! 

Jag och soffe drog upp till stugan igår eftermiddag, mamma och danne behävde hjälp med att få ordning på alla dessa löv som träden släpper nu. Det som är så roligt är att vi har ju en gaaanska rätt så stor tomt så det är ju inte särskilt såvrt att räkna ut att det blir mycket löv.   Men det gick fint iaf !  Soffe tog gräsklipparen och lövuppsamlaren och cruisade runt, jag gick ist runt och lekte Rambo med lövblåsen.
Varendra löv var min fiende och jag såg nog allt till att förinta dom ! Ett tag satte jag sofie i blåsväder med....

Blev även mys på kvällen när Broder, Petra och Jonas kom upp. Det blev lite mat och massa sjuka kommentaren till TP ! haha säger jag bara. Men jag ÄGER ! Som vanligt.  Jag är så jääävla bäst !   ;D


Ikväll åkte jag sen iväg till västerås, mötte upp sanna och Filli i stallet för att åka iväg på dressyrträning.  Åh, om det gick bra sen !  Dom var så duktiga Sanna och Julle.  Denna gång släppte jag av dom tidigare på vägen så att killen fick springa ur sig rejält innan lektionen, och vad bra det blev ! Man blir så glad att se det varje gång =)
Och på torsdag så kommer Fillipilli hit, det kommer bli supermysigt  ! :)  






Permalink Allmänt Kommentarer (30) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Mamma

Ni var så duktiga med dessa löv. Om två veckor är det dags igen om inte snön har kommit ;o) . Tack snälla söta rara ni för hjälpen

Postat av: Daniel Axelsson

Hurru ditt lilla Fetto! Kan du låta min familj vara????? Är så Jävla trött på dig! Låt MIN MIN MIN MIN MIN familj vara!!!!!! Det är väll inte så svårt?

Postat av: ida

SERIÖST DANIEL, VAD FAN ÄR DITT JÄVLA PROBLEM?

BARA FÖR ATT DU TYCKER ATT DITT LIV SUGER TILLSAMMANS MED DIN NYA BRUD EFTERSOM MADDE HAR BÄTTRE KONTAKT MED DIN FAMILJ ÄN VAD DIN NYA BRUD NÅGONSIN KOMMER ATT HA SÅ TYCKER DU DE ÄR JOBBIGT, DU HATAR DET, ELLER HUR, VISST TRÄFFAR JAG RÄTT? JAPP DE GÖR JAG JU SOM FAN! DET ÄR DU SOM HAR MADDES NUMMER KVAR SOM RINGER TILL HENNE OCH BER HENNE DRA ÅT HELVETE, DET ÄR DU OCH INGEN ANNAN, COM'ON MADDE HAR GÅTT VIDARE, HON ÄR LYCKLIGARE ÄN NÅGONSIN & DET BORDE DU FAN OCKSÅ GÖRA. MEN NI KILLAR KAN VÄL INTE STÅ FÖR DET NI GÖR, NI VET ATT NI ÄR IDIOTER MEN SEN ATT DEN ANDRA MÅR BÄTTRE DE KAN NI INTE HANTERA, MADDE KOMMER ALLLTIIIID OCH DÅ MENAR JAG ALLTID STÅ DIN FAMILJ NÄRA, JAG LOVAR! LEDSEN MEN GET OVER YOURSELF!!

Postat av: Mamma

Kommentaren som hädan efter alltid kommer att nämnas när vi spelar TP igen är "NEMO" för det är det enda vi kan komma på =o).

Men söta Ida då, DU håller då inte igen på orden inte..... ;o)

Postat av: Till ida!

Vi får väll se! Jag är väldigt lycklig i mitt liv just nu och väldigt nöjd hur jag har det! Och du vem är du & öppna din mun?! Och lägga dig i över huvudtaget? Om jag inte var över madde hur kommer det sig då att dt var JAG inte HON som gjorde slut? dessutom så träffade jag min nya tjej innan jag och madde var helt finito så varfrö skulle vi inte vara lyckliga? jag tycker det bara är konstigt att DU från ingenstans kommer och lägger dig i! Och det var inte jag som började gråta över den förra texten;)...

Postat av: ida

hahaha, men lilla gubben, gråta? Var det inte du som grät nyss? Isch då! Om du var lycklig, varför anstränger du dig över att ta kontakt med Madde igen? Fattar liksom inte det.. Jaa vem är jag Daniel lilla.. Hm.. En tjej som vet precis hur du har behandlat en helt jävla fantastisk tjej. Hon är jag serru! Jobbigt va? Mmmh. Förstår det.. Ney kanske är det så att du är lycklig, tar tillbaka det, men det är nog inte på riktigt. Never eftersom du fortfarande vill kolla ALLT som Madde gör? DU kunde inte bry dig mer va :) ? Äsh. Patetisk är vad du är! PUSS PÅ DIG SNUTTEN!

Postat av: Signe.

Ursäkta mig? Varför blandar du in mig i det här? Vet du hur jag och daniel har det kanske? är du en del av vårat förhållande? vet du vad jag har för realtion med hans familj? du vet ingenting om mig eller hur vi har det så jag tycker du ska ta och tänka på vad du säger bara så onödigt att hålla på med detta tjaffs. Daniel och jag är lyckliga. och vadå? bara för att du säger att han har behandlat dig dåligt? betyder det då att han är en dålig kille. Alla i den här stan tycker att han är en kanon kille och han är genomsnäll, du kände tydligei nte samma kille som jag är tillsammans med så snälla dra inte in mig eller vårat förhållande i detta tack!

Postat av: ida

Whoooooooot? vafan hände här?

vem är de som är knäpp?

vaddå vem varför va? vaddå drar jag in dig eller? :P behandlat mig dåligt? jag är fan inte madde? hahaha herregud gumman!

Postat av: daniel

Enda gången jag har tagit kontakt med madde var när jag skulle säga att hon skulle låta mig leva mitt liv, Så jag förstår inte vem du försöker lura?! Tycker bara du är patetisk! Och jag är bra & snäll mot dom jag vill vara snäll mot. Jag lever mitt liv ´& är nöjd med det, det enda jag begär är att du/madde lever ditt/sitt liv & inte stör mig, det är inte jag som försöker ha kontakt med din/hennes familj, Om du/hon kunnde släppa mitt liv skulle allt vara frid & fröjd.

Postat av: ida

Men Herrgud. Både du Signe & Du Daniel, det är ju förfan jag som skriver? :S Jag skriver bara för att jag tycker de var drygt att hålla på å skriva i hennes blogg eftersom det är du Daniel som kollar hennes blogg uppenbarligen och att hon har kontakt med dina syskon verkar ju störa dig.. Hm.. Nåja. Jag kan släppa ditt liv, absolut no problem. Men jag kan inte släppa att du inte låter henne vara!? Ja du sa åt henne att låte dig leva sitt liv, men de har hon ju förfan, de är inte hon som tagit kontakt med dig/er, det är ju ni som tror att allt hon skriver gör handlar om er?! hah. Nää. Seriously. Jag vet att Madde har det så jävla bra & har du / ni också det as bra så fine för er, men herregud. Visa det också :) PUSS PÅ ER!

Postat av: Anonym

Vafan är det här nu då? har ni förlorat vettet hela jävla högen?

Postat av: en västerås brud som stalkar alla som faan!

Alltså helt seriöst.. de är en grej jag inte förstår här.. VARFÖR träffar du (madde) daniels lilla syster och umgås med henne?? jag bryr mig inte vem som va fitta mot vem och vem som gjorde slut med vem och vilka som är lyckliga.. skitbra om alla gått vidare och så lev lyckliga men de är bara en sak jag undrar VAFAN umgås du med hans lilla syster för.. hon är väl typ 11 år?`och du är väl 20 iaf? förlåt men känns väldigt skumt bara..



mvh denise

Postat av: en västerås brud som stalkar alla som faan!

Alltså helt seriöst.. de är en grej jag inte förstår här.. VARFÖR träffar du (madde) daniels lilla syster och umgås med henne?? jag bryr mig inte vem som va fitta mot vem och vem som gjorde slut med vem och vilka som är lyckliga.. skitbra om alla gått vidare och så lev lyckliga men de är bara en sak jag undrar VAFAN umgås du med hans lilla syster för.. hon är väl typ 11 år?`och du är väl 20 iaf? förlåt men känns väldigt skumt bara..



mvh denise

Postat av: Anonym

Alltså helt seriöst.. de är en grej jag inte förstår här.. VARFÖR träffar du (madde) daniels lilla syster och umgås med henne?? jag bryr mig inte vem som va fitta mot vem och vem som gjorde slut med vem och vilka som är lyckliga.. skitbra om alla gått vidare och så lev lyckliga men de är bara en sak jag undrar VAFAN umgås du med hans lilla syster för.. hon är väl typ 11 år?`och du är väl 20 iaf? förlåt men känns väldigt skumt bara..



mvh denise

Postat av: Signe.

Jag vill bara säga att jag inte bryr mig om detta, var onödgt av mig att skriva så jag skippar detta nu.. Blir bara trött när folk säger saker om mig och mitt förhållande innan dem vet något...

Postat av: ni e ju bara 20 vet inte så mkt om livet än men det kommer ha det gott och lägg inte energi på varandra tro mig spar er energi till er själva och dom ni tycker om för den kan ta slut!!

väx upp vad är detta för barnsliga grejer ni e ju bara 20 vet inte så mkt om livet än men det kommer ha det gott och lägg inte energi på varandra tro mig spar er energi till er själva och dom ni tycker om för den kan ta slut!! hoppas detta får ett slut det tar på alla kan jag tro! mitt liv är bra dom som inte är trevliga finns inte i mitt liv ödslar inte en gnutta energi på dom mkt skönt att ha kommit till den insikten jihoooooo!!!!

Postat av: li

låt dom hållas bruden! Ta inte åt dig, du verkar ju va klar. Han som tjaffsar.

Låt dom tro att allt är frid och fröjd, att det kommer vara dom föralltid. Rätt obvious att det inte kommer vara så, han va otrogen mot dig, mot bruden innan dig och mååååånga fler innan henne, tro mig- jag vet! Med daniel så är ingen tjej den sista! Va glad att du kom bort från allt! Njut av solen och din resa istället ;)



it´s karma bitch!

Postat av: L*

Jag vet inte ens vad man ska skriva, tycker det är trams alltihop, du kan ju inte direkt bryta upp med hans familj, du rider hans systershäst och hon är ju nöjd med det så varför ska du sluta ? sen att hans lillasyster hänger med till stallet och gillar att vara runtikring dig är inte ditt fel heller.

Esch orka med sånt där :) Danne, jag kan lova dig att Madde inte bryr sig om vad du gör i ditt liv

Postat av: Jenny

Bara för att Madde är så jävla grym, snygg, smart, bäst och en sån underbar människa!

Daniel. Du kan äta en stor brun bajskorv, Madde är så jävla mycket bättre än dig!

Postat av: James

Ja ska skriva en bok om de här!

Postat av: IDA

hohoh, we do it all over again - we can do it all!

Cause we're the best! <3

Postat av: Anonym

Rätt uppenbart att killen fortfarande har någon form av känslor kvar för dig. Annars hade han väl aldrig brytt sig om att du umgås med hans systrar. Väldigt synd om hans nya bara, verkar inte som att hon inser att hon blir förd bakom ljuset....

Postat av: fredd

Jag undrar vad Dannes brud säger när han ringer madde och kollar hennes blogg. Han är ju fortfarande intresserad av madde. Skönt att hon insåg vilken skitstövel han är.

Postat av: signe.

vad jag säger? för det första var jag med när han ringde eftersom vi är med varandra 24/7 och för det andra så tycker jag bara att det är kul att fortsätta läsa det här för alla bryr sig så mycket, och för det tredje så är vi lika trötta båda två på det här.. ni får säga att han är kär i madde och att jag blir förd bakom ljuset varsegod, men vi får väl se i framtiden vem han är tillsammans med.

Postat av: h

den enda form av känslor jag tror danne har för madde är nog avsky, med tanke på hans kommentarer/handlingar. förstår inte hur man kan tro att han har känslor kvar för madde, haha snacka om att missuppfatta vad han menar. HAn vill bara att madde ska sluta umgås med hans syster (som btw är 11 år) är det konstigt? nej inte speciellt eftersom han har ett nytt liv med sin nya tjej som han tycker väldigt mycket om... klart han inte vill att madde ska umgås med hans familj då? hon är ett avslutat kapitel och han vill inte höra av henne mer vilket blir svårt då hon umgås med hans familj???



förstår mig inte på er alla som inte tycker det är konstigt att madde umgås med sitt ex (DANNES) familj? Speciellt då han har bett om att hon inte ska göra det flera gånger... varför inte respektera det?

Postat av: Anonym

HEHE, det roliga här är att det är madde som inte vill ha något med danne att göra. Hon umgås med hans storesyster för att ja, dom har haft bra kontakt hela maddes och dannes förhållande och att hon sköter hennes häst. Ska hon sluta med det bara för att dom gjort slut ? Nej, eftersom att jag vet att det inte rör madde i ryggen om hon skulle stöta på danne så tycker alla som känner henne att han är så sjukt löjlig som håller på.

Och vad gäller dannes lillasyster, som alla hela tiden måste påpeka är 11 år (ja, vi vet det), hon avgudar madde. Snälla , lilltjejen har känt henne i 3 år. Madde är ju som hennes idol, är det konstigt ? Ska madde gå och säga till en tjej som är 11år, "hej felicia, nu kan inte jag träffa dig mer, för din bror är ett riktigt dumbass som inte vet hur man beteer sig som en vuxen människa ".

Nej, jag VET att madde som är btw världens mest goa och underbara människa aldrig skulle göra nåt sånt.



Och för det andra så är det danne som tycker att det är jobbigt att madde umgås med hans syrror, det är mer konstigt än att madde skulle umgås med dom. Om han nu skiter i henne, varför bryr han sig om att hans familj VILL umgås med henne ???

Postat av: Anonym

Som jag uppfattat det är det madde som bjuder över filli o vill att hon ska sova över??, och hur ska en 11 årig liten tjej kunna säga nej till madde då? hon vill väl inte göra någon ledsen? och även om hon tycker bra om madde (för de tror jag säkert) är det ändå konstigt att hon ska umgås med sin brors ex flickvän som polisanmält honom nu också?

Om madde inte vill ha NÅGOT med danne o göra varför umgås hon då med hans systrar??



Ajaa whatever fett synd, känns ju verkligen som om madde inte fattat att det tagit slut mellan henne o danne? varför fortsätter hon annars ha kontakt med hans familj? okej hon rider på sannas häst, men filli?

Synd också att hon inte respekterar att för danne (precis som för de flesta andra) känns väldigt konstigt att hon umgås med hans familj... när man gör slut i så här tidig ålder så går man vidare och man bjuder inte över sitt exs mamma eller syster eller vad som helst?? Det trodde jag var en allmänt känd norm?



Tråkigt att allt har spårat ur när de gäller de här... tror inte alls det var dannes (eller maddes (?) mening.. danne har tidigare bett madde att inte umgås med hans familj o hon valde att skita i de...

Postat av: Anonym

HAHAHAHAHAHA !



Kolla killen, han ber madde RESPEKTERA honom efter hur han har behandlat henne !

Det här bli ju bara bättre och bättre , nej daniel, inse att du är 20 år (?), ska vara vuxen och får lov att förstå att du inte längre kan styra över vem madde umgås med. Du har ingenting att säga till om, ledsen om det är ett jobbigt läge att din familj fortfarande väljer att umgås med henne.

DEAL WITH IT !



Btw Madde, youre awesome ! ;)

Postat av: Anonym

haha, det verkar som att den där daniel har fått storhetsvansinne och tror att allt handlar om honom.



Vad har det med DANIEL att göra om madde träffar hans syrror ?! Jag fattaar inte, dom är väl ändå egna individer och dom lär ju knappast vara som daniel, annars tror jag inte madde hade umgåtts med dom ????

Postat av: sebbe

det tycler jag med, helt knäppt att daniel tror allt handlar om honom. Hon träffar ju systrarna och jag kan säkert tänka mig att dom har bättre samtalsämnen än honom. Och jag menar det är ju inte så att daniel och madde träffas om hon umgås med hans systrar ? Jag tror nog inte att någon kan förstå varför det är så "jobbigt" för honom när man säger att han gått vidare redan


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback