Uppdatering beställd

Sanna har skällt lite på mig och nu var det en uppdatering utav bloggen beställd.

Senaste veckan då.
Onsdag
Hoppträning med Julle. Gick hur bra som helst, tills dess att Jenny började höja hindrena och mitt hjärta hamnade i halsgropen. Fan, jag skulle gett mig när vi hade gjort en så sjukt bra runda. Självklart nitar hästen om jag blir nervös och ser dom döhöga oxrarna. Nej fyfan. Stackars häst som måste ha mig på ryggen då. Tar på mig hela skulden att det blev pannkaka utav alltihopa. Det roliga var bara att vi skulle hopptävla Julpa Open dagen efter ?!   NERVÖST !

Torsdag
Julpa open , jag och julle i 60 cm klassen och Sanna med julle i 70.
Hatar denna jävla vadslagning, enda sättet att få mig att hoppa är att slå vad. Japp, och sannas utmaning blir att rida en distansritt på 50 km. inge problem där ! Det kommer gå kalas, men jag då ? över ett par jävla hinder var jag tvungen att ta mig :S  fysatan !

Jag fick iaf börja att rida fram då eftersom jag skulle rida första klassen, hoppar ett räcke, gåår fiint. Sen är det den där jävla oxern igen då. Allt sedan träningen igår sitter kvar i huvet, och självklart är jag nervös som fan. Julle känner detta och nitar såklart ! jag håller på att dör, magen vänder sig ut och inte och jag tror att jag måste spy uppe på hästryggen. Rider några volter till och en koncentread sanna tvingar mig mot oxern igen. Det gåår tveksamt....men över kommer han ! Vi kör en gång till och han hoppar klockrent. Så vi ger oss.

Nu äre bara komma ihåg att andas och hålla sig kvar på hästen. Jag doooog när dom ropade upp våra namn i högtalarna. usch usch usch.
Vi kör igång 1a, och 2a hindrena går superbra. 3e är ett prickigt plank, självklart blir jag nervös över att hästen ska bli det och jaa, vi får ett stopp.  Lägger en liten volt och fortsätter banan runt. Vår debut på 60 cm med endast 4 fel ! Jag var sjuuuukt nöjd, jag satt kvar och tydligen så andades jag med !  :D Så himla glad !
Och sanna och Julle gick helt felfria på 70 rundan ! :D   Killen fick  sin rosett  ! :D åååh han var så duuuktig !


Fredag
Jobb på morgonen och sedan ut till Julle. Tog en liten promenix, så det blev som en välförtjänt vilodag för honom idag :) Duktiga killen. Sedan åkte jag för att hämta upp filli, vi har myskväll bara vi tjejer ikväll. Så gos !
Imorgonbitti beger vi oss av emot Lag-sm. Ska med och hinka åt Kattis som rider för Rönningen. Här hoppas vi på placering med ett så pass rutinerat lag. jag tror stenhårt på det !  =)  Synd bara med det utlovade regnet faktiskt. :/





Fiiiina pojken !





Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback