Söndag.

fortfarande sjuksriven och extremt uttråkad ! Imorgon läkarbesök igen... blä !

Iaf, nettan, smart som hon är tycker att jag ska följa med ut på ridtur. Visst tänker jag, mysigt. Sanna fixar ju ändå Julle och jag är hästlös denna dag.
Väl ute i stallet så tycker hon att jag ska prova på Kompanjon. Och det låter ju fint, han verkar helmysig ! Allt går superbra och vilket steg hästen har ! Mysigt i skog och mark.
Men vi kommer till en grusväg som inte är i skogen med skyddande träd längre. Vi kör en galopp, jag ligger först på kompis och Nettan på Glory efteråt.
Heeej vad det går, vilken jääävla galopp ! Jag blir helt salig och tycker världen är underbar. Tyvärr så tar vägen slut och vi måste vända. Nettan frågar mig vad jag tycker om hans galopp och jag bara sitter med ett smajl upp till öronen typ, (tur att dom satt där visserligen, annars hade jag nog aldrig slutat le). Då tycker jag att vi måste prova igen. .

Sagt och gjort, galoppskänkel och så bär det iväg.
Denna gång går det inte lika lungt bara, shit ! Hästen börjaar dra iväg, han tycker väl självklart det är skitkul med ny ryttare på ryggen och tycker att "hej nu gör jag som jag vill". Sen så ser man bara i ögonvrån hur en jävla kanonkula kommer svepandes förbi *sviiiisch*. 
Det är Nettan på en helgalen Glory som tycker att man ska ta bettet med morsan på ryggen och dra gärnet förbi kompis med en inte fullt tränad Madde på ryggen.  Kompis tycker att detta börjar lika tävling och tänker "dags att bocka av madde" typ ! Tyvärr så sitter Madde kvar på ryggen och då tycker Kompis att det är bättre att springa ännu fortare.
Madde börjar se livet passera revy framför sig nu och tror att hon kommer frontalkroka med ett träd.

Tur var så slutade turen inte med några brutna ben men en satans träningsvärk dagarna som följer ! Jag är inte gjord för bockande hästar , jag har ju fyllt 20 för sjutton !


Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Nettan

hahahahahahahahahahahahahaha



såååå... när komemr du nästa gång? ;)

Postat av: Madde

När jag inte dör och har värk i hela jävla kroppen ! :O


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback