There's only one life.

Det känns som att många par har splittrats och gått skilda vägar. Människor som gav sin 100% tillit till varandra står inte alls lika nära längre.
Det har fått mig att börja fundera. Har man bara en soulmate ? Finns det bara en person på hela den här planeten som det är meningen att just jag ska vara med ? Om det nu är så, är det då så troligt att han skulle finnas just här i köping eller kanske västerås ?  Innan trodde jag nog det, med Danne trodde jag kanske lite naivt sådär att vi skulle leva ihop resten av livet. Vi skulle ju gifta oss och hela kittet liksom. Det var så vi pratade och det var så det kändes, DÅ iaf. Och så har nog många fler än mig känt, det lovar jag.
Idag har jag en helt annan syn på saken. Jag tror nog att han kanske var min soulmate, eller själsfrände, vad man nu vill kalla det.,  Just för den stunden.  Men antingen så växer man ihop som par och som människor, eller så växer man ifrån varandra. I dagsläget så finns det någon annan som passar bättre ihop med mig, någon annan som har samma värderingar i ett förhållande och en någorlunda lika syn på livet iaf.  Det är därför jag aldrig ens haft en tanke på att gräva ner mig och deppa över uppbrottet. Ska jag vara ärlig så känns det nu som en liten lättnad. Det är nu som jag har insett att vi lever bara ett liv. Och det gäller att ta vara på det.
Jag menar, jag var helt inställd på att stanna kvar i västerås och plugga där bara för att jag hade någon liksom, hade vi fortfarande varit tillsammans hade jag aldrig någonsin bokat en resa på 2 månader till malaysia med min Johanna, jag hade aldrig träffat alla underbara människor som jag gjort nu på senaste tiden !  Jag tror nog att allt här i livet kommer med en mening. Det var nog inte meningen att det skulle vara vi, och jag deppar inte alls över det. Jag är snarare glad över att efter 2,5 år kunna ha mognat som människa för att kunna gå vidare med huvudet högt och en stolthet i magen över att jag är en sån sjukt bra människa.  Hellre älskat och förlorat, än att aldrig ha älskat !


Tack till alla mina underbara vänner för att ni förgyller min vardag. Jag älskar mitt liv, jag älskar att vara med er och jag älskar att framtiden är vår !  




Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Linda Wessén

jag hoppas jag finns med på ett hörn trots att vi inte umgås lika ofta som jag tycket vi borde. trots allt älskar jag dig maddie och jag kommer alltid finnas vid din sida!

Postat av: ida

madde, jag vet precis vad du känner!

I know everything. vill alltid finnas för dig <3

älskar dig skruttan, nu lever vi livet <3

Postat av: Johanna

Fan Madde! Du och jag virrpannor nummer 1 ute i världen! Helt insane, men nu är vi på gång! Älskar dig så mycket min skruttmaja! THIS IS THE LIFE! OUR LIFE!

Postat av: Brallan

Vet precis vad du menar madde ! Du är en SEXY MAMA som killarna kommer stå på led efter, YOU'RE HOT !


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback