Jackson's minnesstund.

Jag sitter och funderar lite såhär på kvällskvisten ju. Känslomänniska som jag är kan jag inte hjälpa att bli rörd av det jag såg från Michael Jacksons minnesceremoni. Det var riktigt fint faktiskt. Och jag tänkte verkligen till när en av talarna pratade till hans barn och sa " It wasn't anything strange with you father, he just had to deal with strange things". 
Men varför, varför var det ingen som sa det till Michael när han levde ?  Varför kommer alla dessa fina kommentarer och tal upp nu ? Det är ju inte så direkt att han kan ta åt sig det nu och låta det giva honom styrka.
En människa behöver uppmuntran när han lever, inte när livet är slut. Varför stog det aldrig i tidningarna om folk som sa ifrån när alla elaka kommentarer  skrevs om honom  ?  Eller ja, vilken kändis som helst egentligen. Visserligen kan tidningarna välja vad de vill publicera, men jag kan tänka mig att en sådan konfrontation hade gett minst lika mkt publicitet.


Nej, jag väljer att försöka visa mina nära och kära IDAG hur mycket jag älskar dom och vad dom betyder för mig. Innan det är försent, för vem vet. Det jag säger idag kanske gör att någon orkar en dag extra :)


Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Rickard

Människor är som mest fantastiska när dem just har dött, se bara på Heath Ledger m.fl.

Sad but true :-/

Postat av: maddie

ja, det är faktiskt sant. Eller så upptäcker man hur bra dom är just för att dom precis dött :O

Postat av: ida

ÄLSKARDIG!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback