Den svenska vikingen blev finne.

Japp, så sant som rubriken lyder !
Eftersom att jag skulle vara ledig idag fredag så ville jag dra med johanna på en bastukväll i hennes hem i Munkens. Så fort finnen hör ordet bastu finns det inget som håller henne tillbaka. Sagt och gjort, bastykväll i Munkens bokad !
Hämtar upp JP med bilen och far ut från staden köping.  I munkes välkomnade Irma oss med kyckling och kroatisk pite, which i just LOVE ! som alla vet typ ;P 
 
JP var lite smart och kom på att dra igång bastun medans vi drog den lilla promenaden, det var faktiskt rätt klyftigt av henne. För när vi kom tillbaka så var den varm och go. Jag visste dock inte vad som väntade mig....
Efter en liten stunds sittande i bastun får vi den briljanta idén att hoppa i poolen. Den där poolen som är typ 5 grader varm !  Den ännu bättre idén var att JP tyckte vi skulle bada näck,  yäää wtf tänkte jag ! Den svenska vikingen kan fan inte vara sämre än finnen !  Vi klättrar upp för stegen och kör bomben rakt i *splaaash* ! Fort som fan in igen, och det är där äventyret började ! JP vill bli skrubbad på ryggen, "okej tänker jag, vi kör på det"  Sen berättar hon om den finska seden och att hon ska inviga mig med den och på så sätt kommer skrubbningen igång. Johanna tvälar in rotborsten som hon drar över hela mig tills jag blir skinnflådd, smmtidigt gormar hon med mansröst   - "Juuriharjotella"   !!!  Vilket jag typ har förstått är ungeför samma som att bli innerligt skrubbad, eller så !  Jag måste medge att det skrämde mig lite, tanken på att vad folk ska tro när två nakna blondier skrubbar varandra.. Men det är ju bara pino för dom svenska vikingarna, jag har ju fan blivit finne nu enligt JP !  I have nothing to worry about,  så kör på med mer bastukvällar !!!!

Poolen som blev utsatt för nakenbad !


I detta underbara "svenska sommarväder"
'

NUPPUULAINEN  den finska katten ! 

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback