vaccinationer osv.

Sitter och pratar lite med Pänsy om vad vi kommer behöva för vaccinationer. Nojjig som jag är vill jag ha för ALLT man kan tänkas åka på därnere i Asien. Tycker ju själv att man borde på påfyllnadssprutor på tidigare vaccinationer med, men det kanske inte är så bara och bara. Vi måste ju iaf ha mot Hepatit, det blir två sprutor med 4 veckors mellanrum nu innan vi åker, och tar vi en till när vi kommer hem igen så har vi ett skydd i ca 25 år. Det är det ju helt klart värt. Verkligen något att ta sig i kragen för att göra.
Summa summarum ska vi ha twinrix sprutorna säger Pänsy. Hon är min lilla hönsmamma, tur att jag har henne !

På tisdag drar ju sen jag och JP oxå, vi ska iväg på GK1an uppe i Ånn som ligger i Norrland, tror jag. Vi blir borta fram tills den 13e. Ska bli så sjukt roligt, jag har massa förväntningar på kursen och jag längtar verkligen till man får dra på sig grönkläder igen ! Det är så skönt att strosa runt ute i skogen utan att ens ha en spegel i närheten, faktiskt ! Dock är väldigt många som inte tror ett dugg på mig när jag berättar att jag gör det här på min fritid liksom,  Men why really ?
Inte ser väl jag ut att vara den där blonda, utseendefixerade barbien som är rädd för att bryta en nagel ? :O


Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback